ČLÁNEK: Břicho na prvním místě. V tomto seriálu na pokračování si ukážeme, jak vytvarovat nejhezčí část svého těla do unikátních buchtiček, ze kterých se všichni „pokálí“ :-) 1. díl – anatomie břicha

Fit Young Man

Foto: muscleandfitness.com

Břicho, neboli latinsky abdomen je především v oblasti sportu a zdravého životního stylu jedním z nejvíce probíraných témat odborníky. Je důležité nezapomenout, že pravidelné procvičování i funkční životospráva vůči této důležité oblasti našeho těla zabraňuje nedostatečné fixaci pánve, bolestech v bedrech či přímo bederní lordóze. Je nutno si uvědomit, že břišní svaly rychle ochabují.

V ryze základním dělení si můžeme uvést tři hlavní typy břišních svalů. Jsou to:

– přímý břišní sval
– šikmý břišní sval
– příčný břišní sval

A nyní trochu detailněji: 

Přímý břišní sval lze dále rozdělit na horní a dolní. Horní břišní sval zajišťuje předsazení pánve, dolní zase ohýbání páteře společně s trupem. Šikmý břišní sval máme jak vnější, tak vnitřní. Upínají se na žebra a lopatku. Pakliže pracují oba dva současně, podílejí se spolu s předchozím zmíněným na předklonu trupu. Pokud budeme mluvit o každém zvlášť, lze říci, že každý z nich samostatně také zajišťuje úklon do strany. Třetím břišním svalem z našeho přehledu je sval příčný. Ten zajišťuje oploštění břišní stěny v pase.

Anatomie břicha je pěkně popsána i v následujícím videu. Pakliže vám znalost angličtiny není cizí, určitě na toto znázornění se zajímavým povídáním mrkněte.

Břicho je krásná a citlivá část těla, kterou je potřeba chránit a pečovat o ni.

Abdomen je velice citlivou částí našeho těla – to je věc, kterou musí vědět nejenom nadšenci do vytrvalostních sportů. Není chráněn kostmi ani jiným pevným systémem, přitom v sobě skrývá nemalý počet životně důležitých orgánů. Právě proto mohou úrazy břicha patřit k těm nejtěžším.

Ukázkové břišní svaly na první pohled

Pěkně zpevněné břišní svaly jen tak někdo nemá, a to z toho důvodu, že je k nim opravdu třeba odhodlání – či to, že máte fitness zkrátka jako hobby. Nejvíce uznávaný je pochopitelně tzv. six-pack, kterého ovšem dosáhnete pouze výbornou kondicí, upraveným jídelníčkem (pro viditelné svaly nemůžete mít přílišné množství podkožního tuku) a intenzivním cvičením. I když jde o velké množství práce, věřte však, že to můžete zvládnout i vy!

V našem seriálu o 5 dílech i Vám postupně pomůžeme získat návyky, která Vám k buchtičkám dopomohou.

image2

Foto: berthathecat.wordpress.com  Úvodní foto:  sixpacksabsinfo.blogspot.cz